Most, hogy már egy éve itt vagyunk, talán ideje mérleget vonni, mi tetszik Indiában és mi nem. Nem tudom megtagadni korábbi életemet (amikor még zömmel értelmes dolgokat csináltam munkaidőben), ezért egy SWOT analízis keretében próbálom ezt megtenni. Persze nem egy igazi SWOT ez, de a formátum segít összeszedni a gondolataimat. Előre bocsátom, hogy amit írok hangsúlyozottan az én véleményem, biztos sok minden van, amit csak én látok így. Nem is egy fajsúlyúak a dolgok, amelyeket összeszedtem, így aztán végül két táblát csináltam, mert mégsem akartam összekeverni a fajsúlyos meg a csak minket/engem zavaró dolgokat

Talán még annyit, hogy sokan vannak, akiket India teljesen elvarázsol. Bevallom, én nem tartozom ezek közé. Azt sosem vártam, hogy az ország spirituális nagysága megfogjon, és nem is kerültem közelebb a keleti filozófiákhoz. Persze azt elismerem, nem is igyekeztem nagyon közeli kapcsolatba lépni vele. Nem jógázom, nem tanultam meg semmilyen mantrát, nem koplaltam egy szál dhotiban a Himalája lejtőin, csak annyit sikerült megtudnom, annyi hindu isten van, hogy azokat tényleg gyerekkortól tanulni kell. (Biztos ezért van, hogy hindunak nem lehet „átkeresztelkedni”, hindunak születni kell).  Megértem, hogy van, akit ez teljesen megfog, tényleg sok minden van, amit 5-6ezer év alatt tökéletesen kidolgoztak. (Illetve igazából nem is a hinduizmus, inkább a buddhizmus az, amire a nyugatiak egy része nagyon nyitott, nem véletlenül nevezik egyesek a hinduizmus „könnyebben emészthető”, nyugatiaknak is megérthető változatának a buddhizmust) De nekem túl nagy lépés lenne hirtelen (vagy akár fokozatosan) elkezdeni a megvilágosodást kergetni. Biztos nem tudnék itt élni tartósan.
Na, ennyi bevezető után jöjjön a két jó kis SWOT tábla.
Makroszintű SWOT (azok a dolgok, amelyek szerintem az egész országot befolyásolják)

Strengths (Erősségek)
Weaknesses (Hátrányok)
Több ezer éves kultúra
Családcentrikus szemlélet
Az emberek töretlen optimizmusa
„ A jég hátán is megélek” szemlélet
Óriási belső piac
Kiugró gazdasági növekedés
Mérhetetlenül elmaradott infrastruktúra
Elképzelhetetlen nyomor
Nem létező nyugdíjrendszer
Nincs társadalombiztosítási rendszer
Súlyos környezetszennyezés
Nők helyzete
 
Opportunities (Lehetőségek)
Threats (Veszélyek)
35 év alatti átlagéletkor
Óriási belső piac
Demokratikus berendezkedés
Mérhetetlenül elmaradott infrastruktúra
 
 
Állandó terrorveszély
Óriási szakadék a gazdagok és szegények között
Megcsontosodott szokások
Despotikus uralkodó osztály
Mérhetetlenül elmaradott infrastruktúra
Egymilliárdon felüli lakos
A vízbázis gátlástalan kihasználása

 
Mikroszintű SWOT (Ezek, amelyek főleg engem – meg a családomat – egyénileg befolyásolnak)

Strengths (Erősségek)
Weaknesses (Hátrányok)
A formalitás hiánya
A világ legjobb konyhája
Fantasztikus természet
Évi 9 hónapot lehet a kültéri (fűtetlen) medencében fürdeni
Csodásan színes az ország (a nők ruhái, a festett teherautók, minden)
A maharasztrai mango majdnem olyan finom, mint a magyar eper
Semmiben nem lehetsz biztos, bárki is mondja.
Elképzelhetetlen nyomor
Borzasztó mocsok
Óriási szmog Delhiben és nincs is olyan hely, ahova elugorhatna az ember innen egy hétvégére kikapcsolódni a természetbe (ha nincs pénze repülőre)
Gyalog szinte lehetetlen közlekedni és veszélyes is
Szétaprózott, korszerűtlen kiskereskedelmi struktúra
Semmi nem készül el időben, és akkor is 90%-ban rosszul.
Nem lehet normális sört kapni
Ócska a kakaópor és a legjobb (széles körben) kapható csoki a Cadbury (hú)
Messze vagyunk a családunktól és a barátainktól (ez mondjuk nem India specifikus, de azért rossz)
Opportunities (Lehetőségek)
Threats (Veszélyek)
Egy életre elég természeti és kulturális látnivaló szerte az országban.
A gyerekek egy abszolút nemzetközi környezetben vannak, a világ minden tájáról ismernek meg értelmes, nyitott gyerekeket
Nagy nemzetközi csapat dolgozik Delhiben, így mi is szert tehetünk érdekes ismerősökre
 
 
Állandó terrorveszély
Állandó kitettség a trópusi betegségeknek
 
 

 
Na, egyposztnyira ez elég is. Tudom, most joggal gondoljátok, „na, ez jól behúzott minket ide a csőbe, megírja a SWOT táblákat aztán nem is fejti ki mit ért azon, amit beleírt!” Ígérem, szépen mindegyiket elmagyarázom, de egy szuszra ennyi szerintem elég! (Nekem mindenképpen. No meg reménykedem benne, hogy így a következő nyolc-tíz posztot is elolvassátok !!!)
Szerző: zdyzs  2010.09.06. 16:12 2 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LErika 2010.09.14. 22:58:12

Elolvassuk, ne aggódj... :)

Csikós Zsolt 2010.09.27. 22:15:57

Bogarakat nem is mondtad.
süti beállítások módosítása