Ami ugye kiemel(t) minket az állatvilágból. Ezért talán megér egy bejegyzést. Sőt potenciálisan többet is.

Ahogy talán emlékeztek rá, másfél hónapon keresztül oktattak engem otthon a konzuli feladatok elvégzésére. Ugyanis másodkonzulként az "igazi" konzul távollétében én vagyok a konzul. Kívülállóként nehéz különbséget tenni a nagykövetségen dolgozók feladatai között, pedig elég jól el lehet határolni azokat. A konzul például humanitárius és adminisztratív feladatokat végez. Azaz, ha valamely magyar állampolgár bajba kerül itt Indiában (illetve Nepálban, Bangladeshben, Sri Lankán, a Maldív-Szigeteken és esetenként Bhutánban), akkor a konzulhoz fordulhat segítségért. Ezen felül a vízumok elbírálása a feladata. Mindenkit kérek, hogy ha esetleg elveszíti az útlevelét, vagy le akarja csukatni magát, akkor azt csak a Maldív-Szigeteken, és csak akkor tegye, amikor éppen én vagyok a konzul! :-) Ebben az esetben természtesen a helyszínen fogok a segítségére lenni! :-)

Úgy jött ki a lépés, hogy a "rendes" konzul éppen szabin van, tehát ahogy megérkeztem, rögtön nyakamba szakadt vízumok elbírálásának hálátlan és időrabló feladata. Gyakorlatilag eddig az igazi feladatommal (ami ugye a kereskedelmi kapcsolatok fejlesztése a két ország között) csak tűzoltás szinten tudtam foglalkozni. Mivel hetente kb 200 vízumkérelem fut be hozzánk, ezek feldolgozása az időm jelentős részét elveszi. Pedig nem is én adminisztrálok, "csak" el kell döntenem ki az aki valóban Magyarországra akar utazni és ki az aki csak azért akar vízumot, hogy Európába emigrálhasson (mert ugye most már nem magyar, hanem schengeni vízumot adunk ki, amely minden schengeni államba érvényes).

A kevés egyéb időmben tájékozódom, és próbálok megismerkedni az itteni üzleti élet azon képviselőivel, akik fontosak lehetnek a jövőben. Na meg persze mindenféle nagyon fontos jelentéseket írok Budapestre.

Sajnos a fentiek miatt egyelőre továbbra sem látom többet kis családomat mint a magánszektorban korábban.

Szerző: zdyzs  2009.09.13. 11:17 Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása