Szinte minden hónapban kapok valamilyen érdeklődést egy magyar borexportőrtől és/vagy termelőtől, akik bort szertenének eladni Indiában. Ez még senkinek nem sikerült. Nem csodálom. Szerintem általában is komoly bajok vannak a magyar bortermeléssel és a piaci szereplők önértékelésével, de most erről nem akarok írni. Csak csatolnám egy kis magyar borászatot képviselő cég e-mailjének tartalmi részét. Az e-mail elején kifejtik, hogy az indiai piacra kívánnak betörni. Tudjátok, arra a piacra, ahol 1,2 milliárd ember lakik. Aztán így folytatják:
"Kis családi borászat révén nem a multinacionális cégek polcai a cél, hisz
azok árelvárásaitól lényegesebben drágábbak a termékeink és palack számunk
is elmarad az ő elvárásaitól: (800-1000 palack per év amit erre a piacra számunk.) "
No comment. (kiemelés tőlem, az elütés viszont az eredetiben is benne van)
sipos 2012.02.17. 18:24:20
- az indiai borfogyasztás durván növekszik, bár korántsem, annyira, mint Kínában
- még mindig 1 dl / fő alatt van az éves fogyasztás
A másik kérdés a bor ára Indiában, meg a sok vám és egyéb költség, meg az állami monopólium.
zdyzs 2012.02.20. 14:50:02
A másik ami miatt a borfogyasztás ilyan alacsony, mert itt az alkohol majdnem egyenlő a whiskyvel. Igaz azt annyira felhigítják, mintha bort innának, de mégis inkább azt isszák vízzel, szódával (vízzel ÉS szódával), kólával, narancslével, akármivel.