A közelmúltban az interneten minden lépésünket figyelő direkt-marketing gépezet úgy dönthetett, hogy a feleségem minden bizonnyal pont a célcsoportja az indiai ELLE magazinnak. Abból következtetek erre, hogy három hét alatt megkapta az újság elmúlt három havi példányt.

Ahogy az egyiket olvasgatja – tudjátok, ez azok közé a női magazinok közé tartozik, ahol a modelleken levő ruhák értéke összeállításonként megegyezik a havi magyar átlagbérrel – egy olyan cikkre lesz figyelmes, ami biztosan csak itt jelenik meg egy puccos lapban.
A címe „Budival rendelkező vőlegény kerestetik” (Seeking a groom with a loo) és azt tárgyalja két teljes oldalon keresztül, milyen nagyszerű mozgalmat kezdtek el a falusi nők. A nincs WC – nincs menyasszony kampány részeként arra próbálják rávenni a falusi családokat, hogy ne adják olyan vőlegényhez a lányaikat, akiknek nincs WC-jük.
Nem kis probléma ez, mert a becslések szerint a falusi Indiában az otthonok 59, a városokban 49 százalékában nincs WC. Egyáltalán nincs. Emiatt 665 millió ember a szabadban végzi a dolgát. El tudjátok ezt képzelni? 665 millió ember minden nap leguggol valahol és szépen odacsinál. Én vizuális típus vagyok, elképzeltem a napi „produktumot” 665 milliószor. Juj. Ijesztő.
Persze mint (majdnem) mindenben, a nőknek ez is nagyobb probléma, mint a férfiaknak. Egy férfit ugyanis nem különösebben zavar itt, ha publikusan kell végeznie a dolgát. Reggelente a városok szegényebb részeiben lépten – nyomon lehet látni ahogy a férfiak guggolnak a szabadban (sokszor egymástól néhány lépés távolságra). A társadalom hihetetlen prűdsége miatt azonban az asszonyoknak ez megengedhetetlen. Ezért az asszonyok kénytelenek még napfelkelte előtt felkelni, hogy még az éj leple alatt el tudják végezni a dolgukat. Sokan egész nap kénytelenek visszatartani a vizeletüket is, mert nem tudnak hol pisilni napközben. Ez komoly vese és húgyhólyag problémákhoz vezethet. Nem véletlen, hogy elkezdték ezt a mozgalmat.
Egészen szürreális a mélyszegénységben élők WC problémáiról olvasni abban az újságban, ahol 4 oldallal később Jimmy Chooval van interjú.
Aki esetleg nem ismeri, Choo a cipőgyártás koronázatlan királya, a képen látható szandál leárazva (!!!) 242 Euró. (Igen több mint 66ezer forint.  Ilyeneket it Delhiben kb 2000 forintért lehet venni. Persze tudom, nem olyan anyag, meg minőség, de olyan elképesztő a választék, hogy szépségben, designban biztos lehet ilyen jót találni) De van 1500 dollár felett is cipője, a táskái pedig annyiba kerülnek, mint Csonti és Brandt nagyszerű – használt - autója került New York államban.
Na vele van interjú 4 oldallal a WCs cikk után.
Szerző: zdyzs  2011.09.08. 19:53 Szólj hozzá!

Címkék: india wc falu házasság vőlegény budi jimmy menyasszony choo

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása