Az elmúlt napok egyik híre volt, hogy India elvesztette a legmagasabb besorolást az amerikai légyügyi hatóságnál (FAA). Ez szerintem önmagában nem lenne akkora hír nekünk - inkább az, miért is volt eddig a legmagasabb kategóriában - inkább annak van hírértéke, ahogyan az indiaiak reagáltak rá. Az indiai légügyi hatóság vezetője ugyanis értetlenkedve nyilatkozta, hogy "nem értem miért minősítettek le minket, hiszen a feltételek 95%-át teljesítettük"
Ugyanis a leminősítés nem hirtelen történt, fél éve voltak itt az FAA szakemberei és pontosan megmondták, hol vannak hiányosságok. 32 pontban foglalták össze, mit kell az indiaiaknak megváltoztatni, ha meg akarják tartani a besorolásukat. Ebből 29-et határidőre teljesítettek, de 3- at nem. Az már csak apróság, hogy szerintem 32-ből 29 az csak 90,6%, nem 95, de nem ez a lényeg.
Egész Indiára és az indiaiakra általában jellemző ez a hozzáállás, hogy a 90% az már jó. Még a repülésben is, ahol sok száz ember élete forog kockán. No comment, azt hiszen ehhez nem kell.
Egy kis adalék mégis - most olvasom, hogy Svédországban valamikor végeztek egy felmérést, amely szerint az autóvezetők 98%-a csatolta be magát. Erre a kormány válasza az volt, hogy indítottak az övek becsatolására vonatkozó kampányt, mert elégedetlenek voltak ezzel az aránnyal.
Utolsó kommentek